اجرای برنامه ی افلاتون در بنگلادش

نتیجه‌ی برنامه‌ی توسعه‌ی افلاتون در سال 2011، 420000 دانش‌آموز از میان 11000 مدرسه‌ی ابتدایی و 250 مدرسه‌ی راهنمایی دولتی BRAC بود.


 

از سال 2008،  BRACآموزش مالی و اجتماعی افلاتون را در مدارس دولتی و خصوصی بنگلادش شروع کرد. دانش‌آموزان به صورت اختصاصی، افلاتون را در کلاس‌های 30 دقیقه‌ای در هفته تجربه کردند و در مورد پس‌انداز پول، حفظ منابع، خلاقیت، کارآفرینی و عامل بودن برای ایجاد تغییر در جامعه خود یاد گرفتند. پروژه‌های اقتصادی کودکان افلاتون شامل پرورش دام، درست‌کردن عروسک، بادبادک‌های دست‌ساز، اشیای سفالی و دیوار حصیری بود.

نتیجه‌ی برنامه‌ی توسعه‌ی افلاتون در سال 2011، 420000 دانش‌آموز از میان 11000 مدرسه‌ی ابتدایی و 250 مدرسه‌ی راهنمایی دولتی BRAC بود.

شفیق از بنگلادش: درباره‌ی پس‌انداز و برنامه‌اش برای آینده

اسم من شفیق اسلام است. من 11 سال دارم و متولد داخا از بنگلادش هستم. من در مدرسه ابتدایی BRAC درس می‌خوانم. تفریحات من مطالعه و دوچرخه‌سواری است.

پدر من فروشنده‌ی دوره‌گرد است. او در خیابان‌ها می‌گردد و چیزهای مختلفی می‌فروشد. مادر من یک کارگر خانگی است. فرزند وسط هستم و 3خواهر و یک برادر دارم. دوست دارم وقتی بزرگ شدم، مهندس مکانیک شوم.

بخش مورد علاقه‌ی من از افلاتون پس‌انداز است و فکر می‌کنم که افلاتون واقعاً به من و همکلاسی‌ها و دوستانم کمک کرده است. آنها خیلی در مورد پس‌انداز پول و اینکه هر چیزی چقدر می‌ارزد، آگاه هستند. آنها همچنین در مورد موضوعات اجتماعی مانند تمایل به کمک به دیگران آموزش می‌دهند.

من می‌توانم پیشاپیش برخی تغییرات را در همکلاسی‌هایم ببینم. قبلاً دوست نداشتیم با همدیگر کار کنیم. اما حالا وقت با هم کار کردن است! ما باید برای آماده کردن امکانات اولیه‌ی کلاسمان دست به کار شویم. ما کمک می‌کنیم تا کلاس را بهترین مکان برای مطالعه و یادگیری کنیم. ما یک گردهمایی با هم داشتیم؛ والدین، دانش‌آموزان و معلم‌ها. تصمیم گرفتیم در انجمنمان یک توالت با پس‌انداز دانش‌آموزان بسازیم. بزرگترها هم مقداری کمک کردند و توالت‌ها ساخته شد.

 

    

 

وقتی من در سال 2009 شروع به یادگرفتن درس‌های افلاتون کردم، اولین دوچرخه‌ام را خریدم. حالا من 4 دوچرخه دارم. 4 دوچرخه که همه دست دوم هستند و قیمت آنها حدود 7000 BDT (حدود 70 یورو) است. من روزانه حدود 100 BDT درآمد دارم. گاهی من به سایر بچه‌ها آموزش می‌دهم چطور دوچرخه‌سواری کنند و بنابراین آنها دوچرخه‌های من را اجاره می‌کنند.

من دوچرخه‌ها را به بقیه‌ی بچه‌ها ساعتی 2 یا 5 BDT اجاره می‌دهم. حالا من پس‌اندازی حدود 3000 BDT (حدود 30 یورو) دارم. برنامه‌ی بعدی من این هست که مغازه‌ی مکانیکی و همچنین کارگاه تعمیر کالسکه برای خودم داشته باشم. همچنین می‌خواهم 2 دوچرخه‌ی دیگر بخرم.

 

 

در مورد BRAC؛ سازمان همکار افلاتون:

BRAC یک سازمان توسعه است که به کاهش فقر به وسیله‌ی توانمندسازی افراد فقیر برای ایجاد تغییر در زندگی خودشان تخصیص دارد. BRAC درگیر یک برنامه‌ی بلندمدت بهبود شرایط زندگی افراد فقیر روستایی به صورت جهانی است و به ارتقای شخصی، مدیریت و کنترل سرنوشت افراد به دست خودشان کمک می‌کند.



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه