اجرای برنامه ی افلاتون در کامبوج

آموزش‌های مالی و اجتماعی افلاتون برای کودکان و جوانان به وسیله‌ی دو سازمان همکار در کامبوج اجرا می‌شود.


 

آموزش‌های مالی و اجتماعی افلاتون برای کودکان و جوانان به وسیله‌ی دو سازمان همکار در کامبوج اجرا می‌شود. KAPE (سازمان فعالیت‌های کامبوج برای آموزش‌های ابتدایی) که در روستای چام قرار دارد و SSF (موسسه‌ی خیریه‌یSao Sary) که در روستای اسپیو قرار گرفته است. در نتیجه کودکان و جوانان آموزش‌های مالی و اجتماعی را با روش‌های مختلف آموزش می‌بینند. در این دوره از مفاهیم عملی مثل پس‌انداز، برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و کمک به کودکان و جوانان به کمک قوانین و مشارکت و مهارت‌های زندگی استفاده می‌شود که آنها هم در مدارس و هم در تحصیلات غیررسمی قابل اجرا هستند.

 

 

KAPE: ادغام افلاتون در برنامه‌ی درسی رسمی مهارت‌های زندگی کامبوج

از سال2002 برنامه‌ی افلاتون سازمان KAPE با هدف مدارس روستایی در استان kratie شروع به کار کرد. دانش‌آموزان افلاتون در باشگاه‌های کلاسی پس‌انداز می‌کنند و روش‌ها و محتویات موردعلاقه‌ی کودکان افلاتون، برای تکمیل موضوعات مدرسه به کار گرفته می‌شوند. KAPE یک معرفی‌نامه و یادداشت غیررسمی برای وزارت آموزش، ورزش و جوانان کامبوج (MoEYS) برای معرفی برنامه‌ی آزمایشی افلاتون در مدارس KAPE’S USAID تهیه کرده است.

از زمان شروع برنامه، KAPE یه کتاب راهنما بر اساس کتاب‌های افلاتون تدوین کرده است: خودشناسی، پس‌انداز و پرداخت، و اقدامات اجتماعی کودکان. بعد از یک مرحله بازنگری و انجام اصلاحات بر اساس ورودی به دست آمده از وزارت آموزش، ورزش و جوانان، در حال حاضر کتاب‌های راهنما برای بررسی و بازنگری نهایی در دست کمیته‌ی مرکزی وزارتخانه می‌باشد. با توجه به اینکه این کتاب‌های راهنما موردتایید بخش توسعه‌ی برنامه‌ی آموزشی است، KAPE خوش‌بین است که به زودی این کتاب‌ها بخشی از برنامه‌ی رسمی مهارت‌های زندگی وزارت شود.

SSF: آموزش نسل آینده در مورد افلاتون و تغییر زندگی خود

در سال 2009 موسسه‌ی خیریه‌ی Sao Sary برنامه‌ی افلاتون را به صورت آزمایشی در آموزش‌های مالی و اجتماعی کودکان و جوانان در مرکز حمایت از کودکان شروع کردند. SSF با اجرای آزمایشی برنامه‌ی افلاتون در مدارس ابتدایی در استان اسپیو، شروع به گسترش برنامه برای آموزش تعداد بیشتری از کودکان و جوانان کرد. در حین اجرای این برنامه کودکان و جوانان در موضوعات اجتماعی درگیر شدند (کارگاه‌هایی برای پیش‌گیری از قاچاق، حفاظت از محیط‌زیست) و همچنین درگیر اقدامات مالی شدند (دستبندهای مهره‌ای، کیف‌های پول بافتنی، کیف‌های پلاستیکی بازیافتی و غیره).

ویسنا به عنوان یکی از جوانان می‌گوید: "من قبلاً برنامه‌های افلاتون را اصلاً نمی‌شناختم. بعد از آن‌که با آموزش‌های مالی و اجتماعی آشنا شدم، من زندگی‌ام را تغییر داده‌ام، مانند کارهایی که به‌طور روزانه انجام می‌دهم و همچنین فکر کردن و برنامه‌ریزی که دوست دارم در زندگی من اتفاق بیافتد". برخی کارهایی که الان به طور متفاوتی انجام می‌دهم، عبارتند از: تهیه‌ی یک برنامه، بودجه‌بندی برای درآمدم و هزینه‌هایی که لازم است صرف یک فعالیت بکنم، پس‌انداز پول در حساب بانکی‌ام، آموزش دادن به نسل بعد (بچه‌های کوچک‌تر) درباره‌ی برنامه‌های افلاتون، صرفه‌جویی در هزینه‌هایم یا نخریدن چیزهایی که خیلی مهم نیستند و راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک."

 

                                                 

 

در مورد سازمان‌های همکار:

KAPE: سازمان فعالیت‌های کامبوج برای آموزش‌های ابتدایی. KAPE یک NGO محلی است که از مدارس و انجمن‌ها برای احقاق حقوق کودکان کامبوجی در داشتن تحصیلات باکیفیت اولیه حمایت می‌کند. KAPE در نظر دارد که محیط‌های آموزشی را در مدارس ابتدایی و راهنمایی از طریق پشتیبانی محتوایی و فنی بهبود بخشد.

SSF: مؤسسه‌ی Sao Sary یک سازمان غیرانتفاعی و غیردولتی است که به جلوگیری از خشونت، بهره‌کشی و سوءاستفاده از کودکان اختصاص یافته است. در این زمینه‌ها SSF به همراه انجمن‌های مرتبط برای شناسایی کودکان و جوانان در معرض خطر فعالیت مستقیم دارد و از خانواده‌ها و فرزندان آنها به صورت پایدار حمایت می‌کند.



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه