کارگاه توانمندسازی نوجوانان

محل اجرا: تهران، هنرستان دخترانه

هدف از برگزاری این کارگاه توانمند کردن دانش‌آموزان سال سوم و آماده کردن آنها جهت ورود به اجتماع و بازار کار بود.

طی 8 روز کاری کارگاه اجتماعی–مالی برگزار شده و 3 محور اصلی این مبحث با دانش کار شد:

 طی این دوره دانش‌آموزان در قالب "فعالیت‌هایی پویا و خلاق":

- نقاط قوت، تواناییها و استعدادهای خود را شناختند.

- با نقش و مسئولیت خود در خانواده آشنا شدند.

- با نقش و مسئولیت خود در اجتماع آشنا شدند.

- با مفهوم دوستی، نحوه ارتباط، هدف های دوستی آشنا شدند.

- هدف‌ها و رویاهای خود را شناختند.

- در مورد شغل آینده خود و زندگی آینده خود تفکر کردند.

- برنامه‌ریزی و نقشه ذهنی برای اهداف خود را آموختند.

- با حقوق و مسئولیت‌های خود در قبال این حقوق آشنا شدند.

- با مفاهیم پس‌انداز کردن، خرج کردن، سود و تورم آشنا شدند.

- روش‌های پس‌انداز کردن برای دستیابی به اهداف خود را فرا گرفتند.

- روش‌های پس‌انداز کردن برای دستیای به اهداف خود را فرا گرفتند.

- با مسئولیت‌های خود نسبت به محیط زیست آشنا شدند.

- چند پروژه مختلف انجام دادند.

 

 

این کارگاه تجربه ی بسیار خوبی برای بچه های این هنرستان بود و چون اولین تجربه اجرای افلاتین بود، بسیار هیجان‌انگیز و جالب بود .در حین کار با چالش‌هایی هم روبرو شدم، مثلا یک روز بچه‌ها اعلام کردند که خسته هستند و نمی‌خواهند کار کنند که آن روز کار را کلا تعطیل کردیم و به تمیز کردن کلاسها و کارگاه‌ها پرداختیم.

یکی از نیازهای مهم در اجرا دانستن تکنیک‌های بازی بود که بتوان در مواقع خستگی بچه‌ها از آن استفاده کردوآنچه من می‌دانستم کم بود.

بازخوردی که از دانش آموزان گرفتم، دلگرم کننده بود. عملکردشان به طور کلی خیلی خوب بود. در پایان کارگاه راضی بودند و اعتقاد داشتند که خیلی نسبت به خود و زندگیشان آگاهتر و هدفمندترشده‌اند.

 

بازگشت به صفحه ی گزارش های مربیان