فصل اول: "درک و کشف خود"/ کتاب افلاتین (نوجوانان)/ طرح درس 1-1/ "به افلاتین خوش آمدید"

محل اجرا: تهران، هنرستان دخترانه

تاریخ اجرا: 94/09/18

در این جلسه توضیح کلی در مورد مباحثی که قرار است در کلاس کار شود، داده شد و محور اصلی افلاتین به طور مختصر شرح داده شد و نحوة برگزاری این کلاس و تفاوت‌های آن با دیگر کلاس‌ها گفته شد و در مورد روند کار که به صورت کارگاهی است و مشارکت، احترام و... در طول کلاس جاری است، صحبت شد. در مورد مفهوم مشارکت و قوانین و مقررات کلاس صحبت شد: در هنگام نوشتن قوانین و مقررات متوجه شدم که بچه‌ها با قوانین مشکل دارند و مفهوم قانون را نمی‌دانند، نظرات آنها را در مورد قانون بررسی کردم، بیشتر آن‌که قوانین را اجباری، تحمیلی، سخت و مزخرف می‌دانستند. فقط چند نفر قانون را کمک به برقراری نظم می‌دانستند و بیشتر آنها از قوانین موجود در خانه و مدرسه و... شکایت داشتند.

هر کدام از بچه ها چند قانون را که در خانه برقرار می‌باشد عنوان نمودند و در مورد آن صحبت کردند.

 

 

تمرین کردیم که به نظر دیگران احترام بگذاریم، نظرات موافق و مخالف را بشنویم و قبل از صحبت کردن صبر کنیم تا صحبت طرف مقابل تمام شود. در ابتدای جلسه همهمه و با هم صحبت کردن زیاد بود ولی در بحث آخر جلسه بچه‌ها با بلند کردن دست و احترام به یکدیگر صحبت می‌کردند.

ترس‌ها و امیدها را بررسی کردیم: در این بخش متوجه شدم که بچه‌ها بیشتر ترس‌های درونی دارند و از ضایع شدن، مورد تمسخر قرار گرفتن، شکسته شدن غرور، بی‌اعتنایی دیگران، خشم معلم و... می‌ترسند و امیدهای آنان چیزهای ساده‌ای مثل شاد بودن کلاس، بیان آزاد نظرات، جشن گرفتن، ایجاد تفکرات جدید، تغییر کردن و... است.

 

بازگشت به صفحه ی گزارش های مربیان



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه