فصل اول: "خوش آمدید"/ کتاب آموزش غیررسمی (NFE)/ طرح درس 5-1/ "ایجاد یک سیستم پس انداز"

محل اجرا: کانون اصلاح و تربیت تهران

تاریخ اجرا: 94/11/27

جلسه‌ی سوم دوره در کانون اصلاح با حضور 10 نوجوان برگزار شد، برنامه‌ی جلسه طبق کتاب NFE (آموزش غیررسمی) "پس‌انداز" بود. طبق برنامه‌ی معمول، یک مرور کوچک از طریق بارش فکری انجام دادیم، شعار، باشگاه و قوانین را پرسیدم و سؤال کردم آیا توانستند از مطالبی که یاد گرفتند در زندگیشان استفاده کنند؟ خوشبختانه دو نفر با مثال و دلیل استفاده از شعار در زندگی را به وضوح بیان کردند. یک نفر هم استفاده از بخش قانون‌گذاری در کار هنری او با دوستش.

 

 

در ابتدای راه kwl (دانش، بینش، نگرش) انجام دادیم. از دانششان در مورد پس‌انداز پرسیده شد. پس‌انداز چیست و چه چیزهایی را می‌شود پس‌انداز کرد؟ چگونه؟ پس‌انداز فقط پول است یا... مرحله‌ی بعد راجع به مطالبی که دوست داشتند بدانند و یاد بگیرند بود. مرحله‌ی اول کمی طولانی شد چون بچه‌ها خیلی عالی و بدون هیچ اشاره‌ای از طرف من، سراغ پس‌انداز عاطفی و دینی و انرژی هم رفتند و خیلی قشنگ توضیح دادند، یعنی با اشاره‌ی یک نفر به عبادت و پس‌انداز کار خیر، بچه‌ها ایده گرفتند و به همه‌ی منابع زندگی‌شان ارتباط دادند و مثال زدند و من شخصا خیلی لذت بردم.

یکی از بنگاه‌ها، کارگاه ساخت بستنی بود که خیلی هم عالی ارائه دادند و کلی خندیدیم. در پایان کلاس که از حضور بچه‌ها و همکاری‌شان در کلاس قدردانی کردم، مسئول آموزشی کانون بدون دانستن ماجرای بنگاه بستنی و... برای تشویق، همه‌شان را به بستنی دعوت کرد. خلاصه جلسه‌ی خاطره‌انگیزی شد و من شخصاً هم از همکاری و مشارکت بچه‌ها و دانش آنها لذت بردم،

همکاری بچه ها در این کلاس خیلی عالی بود، یکی از بچه‌ها که خیلی هم شلوغ می‌کرد، با برخورد من مواجه شد که اعلام کردم اگر کلاس برایش مفید نیست می‌تواند برود و بعد بدون شوخی و خنده اعلام کرد خیلی نیاز به دانستن مطلب پس‌انداز داشته، بسیار ولخرج است و این دوره دارد به او کمک می‌کند.

 

بازگشت به صفحه ی گزارش های مربیان



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه