فصل چهارم: "مفید باش، مبتکر باش"/ کتابهای افلاتون/ طرح درس 2-4/ "سازماندهی روز افلاتون"

محل اجرا: تهران، دبستان دخترانه

تاریخ اجرا: 93/12/26

می‌خواستید چه کار کنید؟

برای روز جهانی افلاتون طبق برنامه‌ریزی‌ای که از دفتر اصلی افلاتون در آمستردام صورت گرفته، مدرسه ما در مقطع ابتدایی باید با کشور اتیوپی صحبت کند. اما چون در ایران تاریخ 17 مارچ همزمان شده با روز چهارشنبه‌سوری در ایران و به دلیل تغییر برنامه ساعت کاری مدارس در این روز ، طی نامه نگاری های انجام شده با آمستردام کشور ما تغییر کرد و قرار شد تا ساعت 9 صبح با کشور مالزی صحبت کنیم.

هماهنگی‌های لازم با دوستان انجام شد و با بچه‌ها برای روز سه شنبه برنامه‌ریزی کردیم و تمرینی هم با اسکایپ (مدرسه فرهنگ در تهرانپارس) انجام دادیم.

بچه‌ها بی‌صبرانه منتظر روز جهانی افلاتون هستند.

 

چه فعالیت‌هایی در کلاس انجام شد؟

بعد از سه ماه اجرای برنامه خبردار شدیم که  17 مارچ روز جهانی افلاتون است.

در ایران این روز مصادف با 26 اسفند بود و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد قرار شد دانش‌آموزان ما با دانش‌آموزان کشور مالزی از طریق اسکایپ ارتباط برقرار کنند. هیجان و شور بچه‌ها باورکردنی نبود. این مکالمه تصویری که قرار بود یک‌ساعته به پایان برسد، با انگیزه و هیجانی که بچه های ما داشتند حدود سه ساعت به طول انجامید و برخلاف برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده بود ما با گروه اصلی افلاتون در شهر آمستردام هلند هم مکالمه‌ای کوتاه داشتیم و بچه‌ها از علاقه‌ای که به افلاتون پیدا کرده بودند و کارهایی که با کمک او انجام داده بودند به تبادل اطلاعات پرداختند.

 

 

نظرات شما درباره کلاس؟ (حس، تجربه جالب، تجربیات ناخوشایند، طرح درس و ....)

تجربه‌ای جالب برای بچه‌ها بود، چون توانستند هم به تبادل فرهنگی بپردازند و هم از احساسشان درباره برنامه‌هایی که با عنوان افلاتون انجام داده بودند، صحبت کنند. بچه‌ها خواهان برقراری چنین برنامه‌هایی هستند.

 

بازگشت به صفحه ی گزارش های مربیان



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه