فصل اول: "من، دنیای من، رؤیای من"/ کتاب 1 افلاتون/ طرح درس 5-1/ "رنگین کمان شاد"

محل اجرا: تهران، دبستان دخترانه

تاریخ اجرا: 95/05/03

تاریخ انتشار: 95/06/02

در ابتدا با توجه به طرح درس جلسه‌ی قبل یک بازی ترتیب دادیم به این شکل که یک دایره‌ی بزرگ تشکیل دادیم و همه‌ی بچه‌ها پشت به این دایره ایستادند، سپس با صدای بلند یک شغل مثل معلم، پلیس، رفتگر و... را نام بردیم، بچه‌ها باید می‌پریدند و رو به دایره قرار می‌گرفتند و اولین حرکتی را که با شنیدن آن شغل به ذهنشان می‌رسید انجام می‌دادند. سپس داستان رنگین‌کمان شاد برای آنها خوانده شد، در حین خواندن داستان پرسش‌هایی نیز مطرح شد که بچه‌ها به آن پاسخ دادند و تمرین دوست شدن و دست دادن در جلسه اول برخورد را باهم داشتند. سپس به 5 گروه  تقسیم شدند و با فلش‌کارت‌های داستان که تمرین خوبی برای به خاطر سپردن سیر توالی داستان بود، بازی کردند و آنها را با یک ترتیب منطقی مرتب کردند. در پایان داستان به بچه‌ها نقاشی رنگین‌کمان داده شد و از آنها خواستیم آن را با توجه به ترتیب رنگ‌های رنگین‌کمان رنگ‌آمیزی کنند و یا به کمک کاغذهای رنگی خودشان یک رنگین‌کمان بسازند.

در پایان کلاس تصویر چند موقعیت را برایشان توصیف کردیم و از آنها خواستیم راه‌حلی برای آن مشکل پیدا کنند. بچه‌ها این کار را با اجرای نمایش کوتاهی انجام دادند. بعضی نیز از مشکلاتی که در مدرسه یا خانه برایشان پیش آمده بود، صحبت کردند و چگونگی حل آن مشکل توسط خود یا پدر و مادر و دوستانشان را بیان کردند.

 

 

بچه‌ها داستان رنگین‌کمان را خیلی دوست داشتند و پس از دوستی و دست دادن خورشید و رنگین کمان همه به هم دست دادند و اظهار شادمانی کردند.

 

بازگشت به صفحه ی گزارش های مربیان



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه