فصل دوم: "در کنار هم زندگی کردن را بیاموزیم"/ کتاب 1 افلاتون/ طرح درس 5-2/ "گوناگونی و شهروندی جهانی"

محل اجرا: تهران، دبستان دخترانه

تاریخ اجرا: 95/05/18

تاریخ انتشار: 95/06/03

در ابتدا بچه‌ها را برای بیرون رفتن از مدرسه آماده کردیم، به آنها گفتیم که امروز می‌خواهیم برای جستجو در محله به پیاده‌روی برویم تا ببینیم در طول مسیر چه چیزهایی را می‌بینیم و چه صداهایی را می‌شنویم، همچنین قوانین ایمنی مربوط به زمانی که بیرون می‌رویم را یادآوری کردیم. در هنگام پیاده‌روی نیز از بچه‌ها می‌خواستیم تا چیزهایی را که می‌بینند و صداهایی را که می‌شنوند نام ببرند. وقتی به کلاس برگشتیم بچه‌ها را گروه‌بندی کردیم و به هرگروه برگه‌ی بزرگی دادیم، مدرسه را در وسط برگه کشیدیم و از دانش‌آموزان خواستیم تا چشم‌های خود را ببندند و به یاد بیاورند چه چیزها و مکان‌هایی را در طول مسیر دیده‌اند.سپس با هم‌فکری هم آنها را روی برگه و در اطراف مدرسه‌شان بکشند و رنگ‌آمیزی کنند. در حین انجام کار با بچه‌ها در مورد نقشه و این‌که چطور به ما کمک می‌کند صحبت کردیم.

در پایان کلاس به دانش‌آموزان برگه‌ای جهت در جریان قرار گرفتن اولیا ا ز فعالیت امروز و پیشنهادی برای کشیدن نقشه‌ی محله‌شان به کمک اولیا داده شد تا هفته‌ی آینده آن را به کلاس بیاورند و با تفاوت محله‌ها آشنا شوند.

 

 

در هنگام کشیدن نقشه همه‌ی اعضای گروه به خوبی باهم همکاری داشتند و تلاش می‌کردند همه‌ی مکان‌ها و چیزهایی را که دیده بودند در نقشه‌شان منظور کنند. کارگروهی این هفته بسیار خوب انجام شد.

 

بازگشت به صفحه ی گزارش های مربیان



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه