افلاتون

افلاتون و سال‌های آموزش ابتدایی

 

      

 

هسته‌ی اصلی برنامه‌ی آموزشی افلاتون را تمرکز بر دانش‌آموزان در سنین مدارس ابتدایی تشکیل می‌دهد، چرا که نگرش‌ها و رفتارهای جدید در این بازه‌ی زمانی به آسانی جذب می‌گردد. این یک دوره‌ی زمانی اساسی در روند رشد شخصی است که طی آن سواد، حساب و مهارت‌های اولیه ریشه دوانیده و جزئی از زندگی روزمره‌ی فرد می‌شود. برنامه بر محور کنجکاوی طبیعی کودک بنا شده و اطلاعات بیشتر در مورد موضوعاتی چون حقوق کودک، پس‌انداز و اقدام اجتماعی و مالی را در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

افلاتون برای هشت کلاس دوره‌ی ابتدایی در شش منطقه‌ی مختلف جهان برنامه‌ی آموزشی ایجاد کرده است. هر کتاب مشتمل بر 40 ساعت فعالیت در سال در قالب سرود، کاربرگ، بازی و اقداماتی در ارتباط با سرفصل‌های مالی و اجتماعی می‌باشد. درس‌ها متناسب با سن کودک بوده و هر کتاب مطالب جدیدی مرتبط با آن دوره از عمر کودک را در اختیارش قرار می‌دهد. اساس برنامه‌ی آموزشی بر این باور است که کودکان زمانی که با جهان و افراد پیرامونشان درگیر می‌شوند و در فعالیت‌هایی با الزامات «جستجو، فکر، بررسی و اقدام» شرکت می‌کنند، بهترین شانس آموختن را دارند. فعالیت کلیدی عبارت است از تشکیل باشگاه کودکان که خود مستلزم همکاری کودکان، مدیریت پس‌انداز، شروع کسب و کار خرد و اقداماتی در جهت بهبود جامعه است.

افلاتون معتقد است با قرار دادن کودکان در کانون آموزش و درگیر کردن آنان با جهان، تجربیات کودکان برای همیشه جزیی از آنها می‌شود.

 

      

 

بازگشت به صفحه ی «برنامه ی آموزشی افلاتون چیست؟»

 



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه