آموزش غیررسمی*

برای دو گروه هدف: کودکان نیازمند به حمایت خاص و کودکان در وضعیت آموزش غیررسمی

 

 

افلاتون یک برنامه‌ی آموزشی دقیق و متوازن بین آموزش مهارت‌هاي اجتماعی و سواد مالی می‌باشد. از ویژگی‌های مهم این برنامه امکان تغییر و انطباق با نیازهای خاص در شرایط مختلف می‌باشد. یکی از کاربردهای این انطباق‌پذیری، تنظیم برنامه‌ی آموزشی برای کودکان مشمول آموزش غیررسمی‌ست.

خیلی از کودکان به خاطر نداشتن فرصت یا منابع، امکان دسترسی به آموزش رسمی در یک دبستان را ندارند. برای این دسته از کودکان آموزش خارج از کلاس درس یا به عبارتی آموزش غیررسمی تنها وسیله‌ی آموختن مهارت‌های لازم در راستای بقا و رشد محسوب می‌گردد. آموزش غیررسمی شامل کودکان نیازمند حمایت‌های خاص و دانش‌آموزان غیررسمی همچون جوانان بازمانده از تحصیل، کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکان در تضاد با قانون و کودکان معلول ذهنی می‌باشد.

کار کردن با کودکانی که تحت این شرایط قرار دارند، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. این کودکان ممکن است دارای مشکلاتی در سوادآموزی و حساب بوده و یا مشکلاتی را تجربه کرده باشند که اعتماد به نفس و ظرفیت آموزش آنان را کاهش داده است. برنامه‌ی آموزشی افلاتون به نحوی مورد تجدیدنظر قرار گرفته که بتواند توسط یک تسهیلگر (مربی)، در محیطی خارج از کلاس درس و در ارتباط با کودکانی با سطح  سوادآموزی پائین مورد استفاده قرار گیرد. به لطف ویژگی انطباق‌پذیری، برنامه‌ی افلاتون مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. این برنامه در ارتباط با جوانان خیابانی، نوجوانان زندانی، جوانان ساکن در مراکز بهزیستی و نگهداری، باشگاه‌ها و مراکز تفریحی در سطح جهانی مورد استفاده قرار گرفته است.

Non Formal Education *

بازگشت به صفحه ی «برنامه ی آموزشی افلاتون چیست؟»

 



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه