مؤسسات همکار افلاتون در آسیا

در بیشتر کشورهای جهان، مؤسسات و سازمانهایی هستند که برنامه ی آموزشی افلاتون را برای کودکان و نوجوانان اجرا می کنند. در این صفحه با شرکای افلاتون در کشورهای آسیایی آشنا می شوید.

 

افلاتون در قاره ی آسیا

 

کشور

مؤسسه‌ی همکار

بخشی از مطلب

ادامه‌ی مطلب

افغانستان

* باراک

معلمان و تسهیلگران گزارش می‌دهند که پس‌انداز هم برای بچه‌ها و هم برای والدین آنها لذت‌بخش می‌باشد. آنها این کار را جالب دانستند و گفتند که خودشان هم چیزهای زیادی از این برنامه آموخته‌اند.

خواندن

اندونزی

*  لِکدیس نوسانتارا (انستیتوی آموزش اسلامی و مطالعات اجتماعی)

لکدیس نوسانتارا برنامه‌ی آموزش اجتماعی و مالی افلاتون برای کودکان و جوانان را در هفت ایالت اندونزی معرفی کرده است.

خواندن

بنگلادش

* باراک

پروژه‌های اقتصادی کودکان افلاتون در بنگلادش، شامل پرورش دام، درست‌کردن عروسک، بادبادک‌های دست‌ساز، اشیای سفالی و دیوار حصیری بود.

خواندن

پاکستان

* ساهیل

* مرکز آموزش دیوسه‏سان

* شبکه‌ی یس

* پلن

برنامه از ابزارهای کابردی مانند پس‌انداز، برنامه‏‌ریزی و بودجه‌بندی و اقدام برای کمک به کودکان و جوانان در زمینه‌ی حقوق، مشارکت و مهارت‌‏های زندگی استفاده می‌‏کند و می‌‏تواند هم در مدارس و هم در محیط‏‌هایی اجرا شود که آموزش غیر رسمی انجام می‌‏شود.

خواندن

تایلند

* سازمان سرمایه‎گذاری بر روی کودکان و جامعه‌ی آسیا (ICS)

در مدرسه‌ای در استان سیزاکت تایلند، یک پسربچه‌ی کلاس ششم دید که دوستان کوچکترش به باشگاه‏های کودکان پیوسته‏ اند و در مدرسه اسموتی میوه می ‏فروشند. او و دوستانش هم گروهی 6 نفره تشکیل دادند و برنامه‏ای برای فروش کوفته ‏های گوشت در محله‏ شان ریختند.

خواندن

چین

* مرکز توسعه‌‌ی آموزش برتر شانگهای

در ماه اوت سال 2009 مرکز توسعه‌ی آموزش برتر شانگهای اجرای برنامه‌ی افلاتون برای کودکان و جوانان را در چین  آغاز نمود.

خواندن

سری‌لانکا

*  ائتلاف برای توسعه‌ی آموزشی (CED)

در سری‌لانکا کودکان در مدارس دولتی و در مزارع برنامه‌ی افلاتون را از طریق باشگاه‏ های کودکان یاد می‏ گیرند. کمپین‏ های اجتماعی افلاتون شامل آگاهی‏ بخشی در زمینه‌ی پس ‏انداز مالی، صرفه‏ جویی در منابع طبیعی و حفظ ارزش ‏های محلی است.

خواندن

فیلیپین

* کنفدراسیون ملی تعاونی‏ها (NATCCO)

* کودکان بین‌الملل

برنامه‌ی آموزش اجتماعی و مالی افلاتون برای کودکان و جوانان در حال حاضر توسط دو مؤسسه‌ی همکار افلاتون یعنی کنفدراسیون ملی تعاونی‏‌ها (NATCCO) و کودکان بین‏‌الملل (CI) در حال اجراست.

خواندن

کامبوج

* سازمان فعالیت‌های کامبوج برای آموزش‌های ابتدایی

* سائو ساری

کودکان و جوانان آموزش‌های مالی و اجتماعی را با روش‌های مختلف آموزش می‌بینند. در این دوره از مفاهیم عملی مثل پس‌انداز، برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی و کمک به کودکان و جوانان به کمک قوانین و مشارکت و مهارت‌های زندگی استفاده می‌شود.

خواندن

مالزی

* انجمن حمایت از کودک هیومانا

* بنیاد آسیا

این برنامه از ابزارهایی عملی همچون پس‌انداز، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی و اقدام ابتکاری در راستای کمک به کودکان و جوانان برای فراگرفتن حقوق، مشارکت و مهارت‌های زندگی بهره گرفته.

خواندن

مغولستان

* خاک‌بانک

* اتحادیه‌ی صندوق طلایی توسعه

در حال حاضر برنامه‌ی آموزش اجتماعی و مالی افلاتون برای کودکان و جوانان مغولستان توسط اتحادیه‌ی صندوق طلایی توسعه با بهره‌مندی از پشتیبانی خاک‌بانک درحال اجراست.

خواندن

میانمار

* بنیاد اینت‌وِی

پس از سازماندهی و میزبانی دوره‌ی آموزشی افلاتون برای مربیان در اواسط سال 2012 در یانگون، بنیاد اینت‌وی بر اساس کتاب راهنمای آموزش غیررسمی، اقدام به ساخت کارت بازی برای دانش‌آموزان جوان‌تر نموده است.

خواندن

نپال

* مرکز نگهداری کودکان کار نپال

مرکز نگهداری کودکان کار نپال از سال 2008 برنامه‌ی آموزش اجتماعی و مالی افلاتون را برای کودکان و جوانان به صورت آموزش غیر رسمی برای کودکان کار و کودکان و جوانان ساکن در خانه‌های نگهداری کودکان اجرا کرده است.

خواندن

ویتنام

*  انجمن حمایت از حقوق کودکان ویتنام

این انجمن از سال 2011 برنامه‌ی آموزش اجتماعی و مالی کودکان افلاتون را در مدارس رسمی ابتدایی و راهنمایی با استفاده از مواد آموزشی که با شرایط محیطی متناسب‏ سازی شده، اجرا کرده است.

خواندن

هندوستان

* ملجول

در سال 1999 ملجول برنامه‌ی آموزشی اجتماعی و مالی افلاتون را برای کودکان بمبئی؛ یکی از شهرهای هند که خود محل تولد این برنامه است، به صورت آزمایشی اجرا کرد.

خواندن

 

 

مشاهدهی همهی داستانهای جهان

 



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه