فصل اول: "درک و کشف خود"/ طرح درس های "بلایای طبیعی" و "حل مسئله و تفکر انتقادی"

محل اجرا: تهران، مدرسه ی دخترانه، مقطع متوسطه ی اول

تاریخ اجرا: 95/07/27

تاریخ انتشار: 95/09/06

بچه ها به 4 گروه 5-4 نفره تقسیم شدند. به 2 گروه موضوع زمین لرزه داده شد. به 2 گروه دیگر هم موضوع خشکسالی که گروه ها در رقابت با هم باید از طرح های خودشان دفاع می کردند. در نهایت 2 گروهی که موضوع آنها متفاوت بود به داوری درباره طرح های آنها پرداختند.

موضوعات بسیار درگیرکننده برای بچه ها بود، ایده های بسیار جالبی ارائه دادند. در موضوع خشکسالی بعضی ها راه حل مهاجرت به کشور دیگه دادند که دوباره ساختار حل مسئله با اونها در میان گذاشته شد. دانش آموزی از زاهدان داشتیم که تجربه قطع آب هر روزه از ساعت 3 تا 6 داشتند که تجربیاتش رو از بی آبی و قطع آب در میون گذاشتند. با توجه به ایده ها انواع آب (سفید/خاکستری/سیاه) و آب پنهان توضیح داده شد.

پیشنهاد تشکیل کمپین آب به سرپرستی کلاس خودشان داده شد و برنامه ریزی یک روز خشکسالی در مدرسه داده شد که همه قدر آب را بیشتر بدانند.

سوالاتی درباره ی اقدامات بعد از زلزله برای بچه ها ایجاد شد و در این باره بحث شد. بچه ها در بعضی گروهها کارگروهی و بارش فکری بسیار خوبی داشتند.

در هیئت داوری تسهیلگر حضور داشت و دانش آموزان را به داوری منصفانه هدایت نمود.

ناخوشایند: حضور بچه هایی که  همکاری گروهی نداشتند و در عین حال باعث بر هم زدن فعالیت گروه می شدند باعث شده بود یکی از گروهها فعالیت بسیار کمی در جهت موضوعشان داشته باشند، اما با موضوعات گروههای دیگر و طرح هاشون درگیر شده بودند.

 

بازگشت به صفحه ی گزارش های مربیان

 



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه