اجرای برنامه‌ی افلاتون در تایلند

سازمان سرمایه‎گذاری بر روی کودکان و جامعه‌ی آسیا (ICS)

مروری بر اجرای برنامه

برنامه‌ی آموزش اجتماعی و مالی کودکان افلاتون از سال 2008 توسط این سازمان (که پیش از این به عنوان حمایت بین‌المللی از کودکان و اکنون به عنوان سرمایه‏ گذاری روی کودکان و جامعه شناخته می‏ شود) با همکاری مناطق خدمات آموزشی در دولت‏ های محلی، در استان سیزاکت تایلند اجرا شده است. آنها کتاب‏های افلاتون را برای کلاس‏های سوم تا ششم پیش بردند، معلم‏ ها را آموزش دادند و اردوهایی با مضامین پس‏ انداز برگزار کردند و از طریق این برنامه، مشارکت کودکان را بالا بردند.

برنامه‌ی افلاتون از ابزارهای کاربردی مثل پس ‏انداز، برنامه‏ ریزی و بودجه‏ بندی و اقدام برای کمک به کودکان و جوانان در زمینه‌ی حقوق، مشارکت و مهارت‏ های زندگی استفاده می‏ کند و می‏ تواند در مدارس و محیط ‏های آموزشی غیررسمی پیاده شود.

 

   

 

اقدام‏ های باشگاه کودکان در تایلند مورد حمایت اجتماع محلی است

در مدرسه‌ای در استان سیزاکت تایلند، یک پسربچه‌ی کلاس ششم دید که دوستان کوچکترش به باشگاه‏های کودکان پیوسته ‏اند و در مدرسه اسموتی میوه می‏ فروشند. او و دوستانش هم گروهی 6 نفره تشکیل دادند و برنامه‏ ای برای فروش کوفته ‏های گوشت در محله‏ شان ریختند. آنها از معلم‏شان که در برنامه‌ی تحصیل اجتماعی و اقتصادی کودک ICS مشارکت می‏ کند، خواستند راهنمایی‌شان کند. معلم‏شان همچنین یک وام کوچک 350 باتی (حدود 40 هزار تومان) بدون بهره به آنها داد.

آنها در روز اول فروش‏شان 1 بات سود کردند. بعد از آن درباره‌ی افزایش سود بحث کردند و برنامه‏ شان را تغییر دادند، آنها تصمیم گرفتند خودشان سس کوفته‏ های گوشت را درست کنند و چند ماه بعد 1700 بات سود کردند. آنها کل وام را به معلم پس دادند و گروه‏شان را به 20 کودک افزایش دادند. مصاحبه با این گروه نشان داد که آنها همچنین از اعضای اجتماع‏شان برای پیشبرد اقدام‏شان راهنمایی گرفتند که نشان‏ دهنده‌ی حمایت اجتماع از اقدام به رهبری کودکان است.

ویدئوهایی از رویدادهای مربوط به اقدام‏های مدرسه‏ای در استان سیزاکت تایلند در این و این لینک قابل‌مشاهده هستند.

 

در مورد سازمان‌های همکار افلاتون

سازمان سرمایه‎گذاری بر روی کودکان و جامعه‌ی آسیا (ICS): ICS یک سازمان بین ‏المللی توسعه ‏بر پایه حقوق کودک است. این سازمان دو برنامه‌ی اصلی را با همکاری جوامع محلی و در خود جوامع پیش می‏ برد: برنامه‌ی مدنی رشد کودک و برنامه‌ی حفاظت از کودک. ICS در آسیا در کشورهای تایلند، لائوس، کامبوج، ویتنام و فیلیپین فعالیت می‏ کند. آنها حمایت اقتصادی‏شان برای برنامه‌ی افلاتون را از بانک بارکلیز دریافت کرده‏ اند.

 

مشاهده ی همه ی همکاران افلاتون در آسیا



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه