اجرای برنامه‌ی افلاتون در مالزی

انجمن حمایت از کودک هیومانا و بنیاد آسیا

مروری بر اجرای برنامه

برنامه‌ی آموزش اجتماعی و مالی افلاتون در مالزی هم‌اینک توسط دو مؤسسه‌ی همکار در حال اجراست: انجمن حمایت از کودک هیومانا واقع در لاهاد داتو، ایالت صباح و دفتر مالزی بنیاد آسیا واقع در کوالالامپور. در این برنامه کودکان و جوانان در قالب گروه‌های مختلف آموزش اجتماعی و مالی افلاتون را فرامی‌گیرند. این برنامه از ابزارهایی عملی همچون پس‌انداز، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی و اقدام ابتکاری در راستای کمک به کودکان و جوانان برای فراگرفتن حقوق، مشارکت و مهارت‌های زندگی بهره گرفته و می‌تواند هم در مدارس و هم در آموزش‌های غیررسمی اجرا شود.

 

  

 

 

هیومانا: توانمندسازی دانش‌آموزان و مربیان از طریق آموزش‌های مشارکتی

هیومانا برنامه‌ی افلاتون را در سال 2011 در ایالت صباح مالزی آغاز کرد. مربیان این انجمن از ابزار و روش‌های کودک‌محوری مثل سرود و موسیقی، کمکی‌های بصری و تمرین‌های گروهی برای ترویج آموزش مشارکتی استفاده می‌کنند. دانش‌آموزان مبالغی جزئی را در قلک‌هایی که خودشان از مواد بازیافتی پس‌اندازشدهشان ساخته‌اند، جمع کرده و یافته‌های خود را در مورد ذخیره منابع با هم به اشتراک می‌گذارند. بیشتر دانش‌آموزان در مدارس هیومانا (که غیررسمی و تحت نظارت دولت هستند) از افراد بی‌خانمان و کمتر برخوردار (فرزندان کارگران کشاورز) می‌باشند. بعضی از مربیان خود نیز از گروه‌های کمتر برخوردار (کارگران مهاجر با شرایط آسیب‌پذیر) می‌باشند.

 

بنیاد آسیا، مالزی: افلاتون به عنوان فعالیت‌های فوق‌برنامه در سال‌های تحصیلی بدون امتحان رسمی

بنیاد آسیا از طریق NGO محلی همکار خود به نام بنیاد پینتار که برنامه‌ریزیهای آموزشی و کمک‌های فنی به مدارس را عهده‌دار است، در سال 2013 اقدام به اجرای پایلوت افلاتون در دبیرستان‌های کوالالامپور نمود. دانش‌آموزان 15 تا 18 ساله در کلاس‌های 4 تا 6 که بر طبق سیستم آموزشی مالزی، سال‌های فاقد امتحانات رسمی هستند، افلاتون را به عنوان فعالیت فوق‌برنامه فرامی‌گیرند. کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و آموزش مالی برای داوطلبان جوان، معلمین اقتصاد، ریاضی و علوم اجتماعی و نیز مشاوران مدارس در راستای تقویت مهارتها و ترویج روش «یادگیری با عمل» برگزار می‌شود.

 

در مورد سازمان‌های همکار افلاتون

هیومانا: انجمن حمایت از کودک هیومانا واقع در ایالت صباح که در سال 1991 تأسیس یافته، یک سازمان مردم‌نهاد اجتماعی غیرانتفاعی است که آموزش هزاران کودکی که در مزارع و سایر مناطق دوردست ایالت‌های صباح و بورنئو مالزی زندگی می‌کنند را بر عهده دارد. برنامه‌ی افلاتون آنها مورد حمایت بارکلیز قرار دارد.

 

بنیاد آسیا، دفتر مالزی: بنیاد آسیا یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که از ابتکاراتی آسیایی در جهت تقویت حکومت و قانون، توسعه‌ی اقتصادی، توانمندسازی زنان، محیط‌زیست و همکاری‌های منطقه‌ای پشتیبانی می‌نماید. با اتکا به 60 سال تجربه در آسیا، این بنیاد با همکارانی از بخش عمومی و خصوصی در راستای پشتیبانی از رهبری و توسعه‌ی سازمانی، تبادلات و بررسی سیاست‌گذاری همکاری می‌نماید. برنامه‌ی آموزشی افلاتین (افلاتون برای نوجوانان) این بنیاد توسط بانک آمریکا مریل لینچ پشتیبانی مالی می‌شود.

 

مشاهده ی همه ی همکاران افلاتون در آسیا



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه