اجرای برنامه ی افلاتون در مغولستان

خاک‌بانک و اتحادیه‌ی صندوق طلایی توسعه

مروری بر اجرای برنامه

در حال حاضر برنامه‌ی آموزش اجتماعی و مالی افلاتون برای کودکان و جوانان مغولستان توسط اتحادیه‌ی صندوق طلایی توسعه با بهره‌مندی از پشتیبانی خاک‌بانک درحال اجراست. این برنامه عمدتاً در مدارس شهر اولان‌باتار، بعضی از مدارس حومه و در محیطهای آموزش غیررسمی مانند یتیم‌خانه‌ها اجرا می‌شود. برنامه‌ی افلاتون از ابزارهایی عملی همچون پس‌انداز، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی و اقدام در راستای مشارکت در مهارت‌های اجتماعی برای کودکان و جوانان بهره می‌گیرد.

سرود افلاتون و ویدئوی افلاتون در مغولستان (لینک)

 

   

 

از برنامه‌ای باشگاه‌محور تا آموزش مالی در درس تعلیمات اجتماعی

خاک‌بانک که از سال 2010 آموزش اجتماعی و مالی کودکان را در دبستان‌های مغولستان آغاز کرده است، از طریق ایجاد توازن بین آموزش مالی با آموزش اجتماعی، تلاش کرده تا مشارکت و مهارت‌های زندگی برای کودکان و جوانان را در برنامه‌های خود تقویت کند. درس‌های افلاتون که به صورت برنامه‌ای باشگاه‌محور آغاز شده بودند، به‌عنوان بخشی از درس علوم اجتماعی دبیرستان در زمان اختصاصی مشخصی در طی ساعات درسی به کار می‌رود.

از آنجا که مفاهیم افلاتون هنوز در برنامه‌ی آموزشی سراسری ادغام نشده است، خود مدارس در مورد تعداد ساعات آموزش افلاتون تصمیم‌گیری می‌کنند. روش‌شناسی‌ها و ابزار کودک‌محور برنامه به ایجاد مهارت و خودباوری در مربیان کمک کرده است. در طی یک بازدید میدانی که در مارس 2012 توسط دبیرخانه‌ی افلاتون و یک نماینده‌ی همکار این حوزه صورت گرفت، معلمان اعلام داشتند که دانش‌آموزان به دلیل روش مشارکتی و همینطور تقویت خودباوری در خلال کار گروهی و تبادل نظراتشان، با اشتیاق در انتظار شروع افلاتون هستند.

 

در مورد سازمان‌های همکار افلاتون

خاک‌بانک و سازمان مردم‌نهاد آن، اتحادیه‌ی صندوق طلایی توسعه (GFDA) درصدد هستند با پشتیبانی از توسعه‌ی پایدار مغولستان از طریق کمک به پرورش افراد تحصیل‌کرده و ماهر و کسب و کارهای پویا و رقابت‌پذیر، بر روی موضوعات کره‌ی زمین، مردم و سودآوری اثرگذار باشند. آن‌ها معتقدند که آموزش کودکان قسمتی از مأموریت آنهاست.

 

 

مشاهده ی همه ی همکاران افلاتون در آسیا



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه