اجرای برنامه‌ی افلاتون در میانمار

بنیاد اینت‌وِی

مروری بر اجرای برنامه

افلاتون برنامه‌ی جامع آموزش اجتماعی و مالی است که بر پایه‌ی اصول بنیادین توانمندسازی کودکان قرار دارد. برنامه‌ی افلاتون آموزش موضوعات اجتماعی مثل حقوق کودک را با مهارت‌های عملی برنامه‌ریزی، پس‌انداز و کارآفرینی متوازن می‌سازد. هم‌اینک برنامه‌ی افلاتون آموزش بیش از دو میلیون کودک و جوان را در بیش از صد کشور در سراسر جهان را تحت‌پوشش گرفته است.

 

   

 

پس از سازماندهی و میزبانی دوره‌ی آموزشی افلاتون برای مربیان در اواسط سال 2012 در یانگون، بنیاد اینت‌وی بر اساس کتاب راهنمای آموزش غیررسمی، اقدام به ساخت کارت بازی برای دانش‌آموزان جوان‌تر نموده است. بازی‌های کارت بر خودشناسی، عزت‌نفس و کار گروهی که در برنامه‌های پیش‌دبستانی کشور به خوبی پوشش داده نشده‌اند، تمرکز دارد. از آن هنگام تا‌به‌حال بنیاد اینت‌وی بسته‌های کارت بازی را از طریق دوره‌های آموزشی تکمیلی و کنفرانس سالانه‌ی توسعه و حمایت کودکان که برای شبکه‌ی سازمان‌های همکار، سازمان‌های مردم‌نهاد و مدارس (مدارس دینی، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی) برگزار می‌کند، پخش می‌نماید. بنیاد اینت‌وی مفاهیم افلاتون را با برنامه‌ی کودک‌محور خود ادغام کرده و از آوریل 2013 ارائه‌ی آن را در مدارس دو ایالت‌های در میانمار آغاز کرده است. این بنیاد هم‌اینک مشغول بومی‌سازی محتوای کتاب افلاتون برای 3 تا 6 ساله‌هاست که قرار است در سال 2014 آغاز شود.

 

در مورد سازمان‌های همکار افلاتون

بنیاد اینت‌وی: اینت‌وی به معنی «کودک کوچک دوست‌داشتنیِ ما» در سال 1999 تأسیس شده است و با سازمان‌های همکار در سراسر میانمار در راستای پشتیبانی از رشد و پرورش کودکان خردسال همکاری می‌کند. در سال‌های اخیر این بنیاد از ابتکارهای آموزشی مدارس ابتدایی سازمان‌های دین‌محور که در جوامع دورافتاده و آسیب‌پذیر میانمار فعالیت می‌کنند، حمایت کرده است. بنیاد اینت‌وی از بنیاد یونیون بانک سوئیس (UBS)، یونیسف و دیگران کمک‌های مالی دریافت می‌کند.

 

درباره‌ی مدیر اجرایی: خانم نو‌نو آنگ از سال 2004 با بنیاد اینتوی همراه است. او عضو گروه کاری آموزش موضوعی میانمار و زیرگروه رشد و حمایت کودکان خردسال می‌باشد و همینطور در کار تعیین خط‌مشی‌ها و سیاست‌گذاری برنامه‌ی آموزشی در سطح ملی و وزارت رفاه اجتماعی در میانمار فعال و اثرگذار است. خانم آنگ قبل از پیوستن به بنیاد اینتوی ایشان با سازمان نجات کودک، یونیسف و دایره‌ی روانشناسی آموزشی انستیتوی آموزش و پرورش یانگون همکاری داشته است.

 

مشاهده ی همه ی همکاران افلاتون در آسیا



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه