فصل اول: "درک و کشف خود"/ طرح درس 1.6 / "جامعه‌ی من"

محل اجرا: تهران، مؤسسه ای برای توانمندسازی زنان

تاریخ اجرا: 95/09/07

تاریخ انتشار: 95/09/21

قرار بود پس از ورود به کلاس، کاغذهای بزرگ را  با دو سوال «معنای کلمه جامعه چیست» و «شما عضو کدام جامعه ها هستید» روی دیوار چسبانده شود و برای بچه ها توضیح داده شود که هر یک می توانند جوابی کوتاه به سولات در زیر آنها بدهند و سپس هر کدام می‌توانند جواب دوست خود را نیز روی کاغذ بدهند و بعد از آن بچه ها را به دو گروه مساوی تقسیم کنیم تا آنها هر کدام جداگانه روی این دو سوال با هم بحث کنند و بعد از آن به نتیجه ی مشترک برسند و بعد یک نماینده آن نتیجه‌گیری را برای دیگران توضیح دهد. پس از آن فعالیت یک بدن را با بچه ها داشته باشیم و بعد درباره‌ی این فعالیت با بچه ها به صحبت بنشینیم و نظراتشان را جویا شویم.

در نهایت در فعالیت بعدی بچه ها را به 4 گروه تقسیم کنیم و موضوع درخت مسأله را  مطرح کرده و توضیحات کامل برای طرح آن به بچه ها بدهیم و بعد از آنها بخواهیم که درخت خود را برای دیگران توضیح دهند.

 

 

این کارها در این جلسه انجام شد:

- شروع کلاس با چسباندن دو کاغذ بزرگ روی دیوار و سوال جامعه چیست و شما عضو کدام جامعه هستید و جوابگویی به آن  توسط مهارت‌جویان و تقسیم مهارت‌جویان به دو گروه و بحث روی موضوع مورد نظر و اعلام نتیجه گیری نهایی به بقیه بچه ها و توضیح روی سوالات مطرح شده و دلایل جوابهایی که داده اند.

- اجرای فعالیت درخت مسئله و گروه بندی بچه ها به 4 بخش نسبت به تعداد آنها و ارائه فلیپ چارت به آنها برای تهیه درخت و پس از آن اجرای توضیحات در مورد درختهای کشیده شده توسط یک نفر از هر تیم برای بقیه ی بچه ها

- در آخر جمع‌بندی روی مباحث امروز انجام گرفت و سوالات هدف و رویا برای جلسه بعد پرسیده شد.

یکی از درخت‌هایی که یکی از گروه‌ها کشیده بود مربوط به مشکلات اتباع در ایران بود.  اکثر بچه ها این مشکل را به خوبی می‌شناختند و با آن دست به گریبان بودند حتی دو گروه‌ اعلام کردند که یادشان نبود وگرنه این بزرگترین مشکل آنها به حساب می آید. بحث در این قسمت بسیار جدی پیش رفت و تا جایی که امکان داشت به بچه ها فرصت حرف زدن داده شد .

 

بازگشت به صفحه ی گزارش های مربیان



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه