فصل اول: "درک و کشف خود"/ طرح درس 1.5 / "زیبایی خود من"

محل اجرا: تهران، هنرستان دخترانه

تاریخ اجرا: 95/11/13

تاریخ انتشار: 95/11/30

 

از دانش‌آموزان نظرشان را راجع به زیبایی پرسیدم. بچه‌ها معیارهایشان برای یک فرد زیبا را گفتند که نظرات آنها شامل زیبایی چهره و اندام و خلق و خو بود، از آنها خواسته شد که تعدادی از افرادی را که به نظرشان زیبا هستند، نام ببرند و علتش را هم بگویند.

آنها در این‌باره صحبت کردند و مثال زدند. در مورد روش‌های زیبا شدن (سالم و ناسالم) صحبت شد و بچه‌ها نظراتشان را گفتند و در مورد آنها بحث کردیم.

حس خوبی نداشتم. چون دانش‌آموزان اکثرا اعتقاد به زیبایی به هر قیمتی داشتند. حاضر بودند بدترین اعمال جراحی را تحمل کنند تا زیبا شوند، چون اعتقاد داشتند زیباتر شدن شانس آنها را در جذب فرصت‌های شغلی و ازدواج بالا خواهد برد.

تجربه‌ی جالب: جلب‌نظر بچه‌ها به زیبایی باطنی و ارزش آن در زندگی. تا حدی نظراتشان دچار شک شد و کمی بیشتر به فکر فرو رفتند و حتی برخی تغییر موضع دادند.

موضوع برایشان جذاب بود، خصوصاً که عده‌ای به عنوان فرد زیبا از طرف دوستانشان انتخاب می‌شدند. در کلاس برای مشارکت بیشتر دانش‌آموزان از آنها خواستم که معیارهای فرد موردنظر برای ازدواج را بیان کنند و در بین آن معیارها زیبایی‌های ظاهری و باطنی را برایشان بیشتر توضیح دادم.

 

 

بازگشت به صفحه ی گزارش های مربیان



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه