کتاب صلح در دستان افلاتون


 

«آموزش مهارت‌های زندگی و مالی برای صلح» جدیدترین کتابی است که از سوی افلاتون بین‌المللی منتشر شده است. در حال حاضر این کتاب مرحله‌ی اولیه‌ی ترجمه به فارسی و صفحه بندی را پشت سر گذاشته و وارد مرحله‌ی بومی‌سازی (contextualization) شده و بعد از آماده‌سازی نهایی، توسط تسهیلگران برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود. «معمار صلح باشید»، «راه‌اندازی باشگاه صلح خودمان»، «تفکر انتقادی: درک دلایل ریشه‌ای درگیری»، «فضاهای امن در کشور من»، «اهمیت پس‌انداز کردن»، «برنامه‌ریزی شغلی و سخت‌کوشی»، «ایجاد تغییر و صلح در اجتماعم» و... چند نمونه از سرفصل‌های کتاب صلح هستند. محتوای این کتاب به دنبال گنجاندن مفهوم صلح در آموزش مهارت‌های زندگی است.

در پیشگفتار کتاب صلح آمده: «هدف نهایی این کتاب راهنما، ارتقای فعالیت کودکان و نوجوانان به عنوان معماران صلح است. کار ما با تایید این امر آغاز می‌شود که فقر و بی‌عدالتی هر دو عوامل اصلی و نتایج اصلی درگیری‌ها هستند. ترکیب فقر، بی‌عدالتی و درگیری چرخه‌ی معیوبی را می‌سازد که قابلیت نفی صلح و کامیابی را در طول ده‌های پیاپی دارد. درگیری کودکان را از مدارس بیرون می‌راند و آنان را در برابر استثمار آسیب‌پذیرتر می‌کند. این کودکان بییشتر به دنبال کارهای خطرناک و کم‌درآمد، از جمله کار به عنوان نیروی جنگی، خواهند بود. فشارهای اقتصادی دختران جوان را به ازدواج‌های زودهنگام و خطرات همراه با آن سوق می‌دهد.

مهارت‌های مالی با کمک به کودکان برای بقا در شرایط مختلف و در زندگی روزانه به رشد آنها کمک خواهد کرد. اولین هدف فعالیت‌های کسب درآمد این است که شرکت‌کنندگان به طراحی و اجرای برنامه‌هایشان تشویق شوند. در عین حال نکته‌ی مهم این است که مهارت‌های مالی به کودکان کمک می‌کند که برنامه‌های آینده‌شان را توسعه دهند. با تعیین اهداف متعادل برای پس‌انداز کردن و رسیدن به آنها، مشارکت کنندگان متوجه می‌شوند که تا حدی بر آینده‌ی خود کنترل دارند...»

 



مطالب سایت

  • تازه ترین به روزرسانی های سایت

    از اینجا به آخرین مطالب سایت دست پیدا کنید....

    ادامه
  • پنج درس مالی که کودکان باید بیاموزند

    دانلودسنتر سایت به روز رسانی شد....

    ادامه