محل اجرا: تهران، هنرستان دخترانه
تاریخ اجرا: 94/08/25
در این جلسه مورد اول درک و کشف خود را آغاز کردیم در مورد روند کار توضیح دادم. اینکه میخواهیم ببینیم تا این نقطه زندگی کجا هستیم؟ چه اتفاقات و رخدادهایی در زندگی ما تاثیرگذار بودهاند؟ و گذشته ما چه تأثیری بر آیندهمان دارد؟
و در آینده (5 سال آینده) میخواهیم چه آدمی باشیم و نقاط قوتمان را پیدا کنیم و تقویت کنیم و نقاط ضعف خود را بشناسیم و برطرف کنیم.
دو فعالیت انجام دادیم:
1- مذاکره در سکوت و نظر دادن در مورد 3 سئوال مطرح شده و بحث و گفتگو و شنیدن نظرات یکدیگر
2- جدول زمانی (نوشتن رخدادهای تأثیرگذار در زندگیمان) که به دلیل کمبود وقت تکمیل جدول زمانی به تمرین منزل تبدیل شد.
در فعالیت اول دانشآموزان در مورد تأثیر گذشته و آینده نظرات مختلفی داشتند و برخی معتقد بودند گذشته مهمتر است و در صورت داشتن گذشته خوب میتوان آینده موفقی داشت.
- گروهی معتقد بودند گذشته تاثیری بر آینده ندارد و گذشته است. آینده زندگی ما را می سازد و باید برایش تلاش کرد.
- گروهی معتقد بودند زمان حال مهم است، زیرا از تجربیات گذشته درس میگیریم و بر این اساس آیندهمان را میسازیم.
از یک نمونه در آدمهای موفق را که گذشته سخت و طاقتفرسایی داشتند، درس می گیریم و بر این اساس آیندهمان را میسازیم.
یک نمونه از آدمهای موفق را که گذشته سخت و طاقتفرسایی داشتند را در کلاس معرفی کردم تا درس بگیریم و بر این اساس آیندهمان را بسازیم. از دانشآموزان خواستم نمونههای دیگری دراین زمینه بیاورند.
در مورد نقطه قوت گفتگو کردیم.
جلسه آینده بهتر است بیشتر روی نقاط قوت کار کنیم.
1- جدول زمانی
2- آنچه آموختم
3- آدمهای موفق با پیشینه بد
4- آوردن در بطری
از دانشآموزان خواسته شد که دفترچهای برای این ساعت داشته باشند تا بتوانند مستندسازی و نوشتن برای خود بیشتر تمرین کنند و در پایان هر جلسه آنچه را در این کلاس آموختند، ثبت کنند.
یکی از قوانینی که دراین جلسه به برگه قانون و مقررات کلاس اضافه کردیم، این بود که حرفهای کلاس را به بیرون از این محیط نبریم تا همه بتوانند به راحتی صحبت کنند و آزادی بیان وجود داشته باشد.